En ny dator på väg hem från PC-City Västerås

Hej vänner. Min man har just ringt och frågat om han skall köpa en ny dator till mig då jag den senaste tiden haft stora problem med min.   Självklart vill jag det, men dealen är att han tar den jag nu har som mellanbetalning och säljer den på Tradera eller ebay så jag behöver bara betala mellanskillnaden.   Jag spelar numera dessutom krävande spel med grafik som kräver en del. och denna orkar ej med längre trots att den bara är 3 år gammal. Stackarn 😦  Nåja, till saken.

Jag kommer nu att börja backa upp allt på denna för att sedan installera min nya dator med Vista Home edition (troligen på Svenska, nåja) och nu får vi se hur mycket som kommer att fundera av mina program efter installationen. Håll tummarna.

5 responses to this post.

  1. Posted by asaostlin on februari 24, 2007 at 3:16 e m

    Vad kul!
    att få en ny dator,, som orkar mer. Datorer blir ju gamla på en gång!

    Svara

  2. Posted by lotza on februari 24, 2007 at 3:45 e m

    Lycka till med
    den nya installationen, det är nog det värsta jag vet. Vår stationära är 3 år och den har varit med om ett par ominstallationer men nu har jag tröttnad på att göra dem själv, tack å lov har vi en bekant så kan fixa detta snabbare än vad jag kan. Nu har den börjat hacka igen så nu får vi snart ringa efter hjälp…

    Svara

  3. Posted by diana61 on februari 24, 2007 at 4:09 e m

    Ny dator
    Nog är det skönt med en ny burk igen. Är så irriterad på att denna ballar ut hela tiden med minnes fel och svhost error hela tiden och kastar ut ljudet mm. Nu skall det bli andra bullar av 🙂
    Sitter fortfarande och gör Back-up så det lär ta en stund till 😦

    Svara

  4. Posted by buddha on februari 24, 2007 at 9:41 e m

    Kul med en ny dator..
    Vad är det för spel som du hänger dig åt?

    Svara

  5. Posted by diana61 on februari 25, 2007 at 8:23 f m

    Spelen som knasar
    Andreas, spelet som bråkar är Caesar IV, grafiken hacker och hänger ej med. Måste köra på lägsta upplösningen men det hackar ändå. Klart jag kunde uppgradera grafik kortet men det var lika bra att köpa en ny dator för att hänga med i utväcklingen och Vista är ju nu ute. Det var ju ej mitt förslag att köpa ny dator utan min man ringde från butiken och sade att han hade 4 olika datorer att välja på och sprang runt och läste upp informationen om dom och jag fick välja. 🙂 Tråkiga var att jag ej kunde behålla mitt Logitech tangentbord och härliga mus. Uttag för PS2 fanns ej så jag kunde ej behålla det då musen gick på den. Nåja, jag får leta efter en ny som är för Vista.
    OJ vad mycket det blev, så jag slutar nu.

    Svara

Kommentera

