79 Fakta om mig!

Här är 79 fakta om mig!

1. Vilken svordom använder du mest?
Bollox och F**k

2. Äger du en iPod?
Nej

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
09:00 (arbetslös)

4. Hur många resväskor äger du?
En

5. Använder du flip-floppar?
Nej, inte nu mera.

6. Var köper du dina matvaror ifrån?
Helst ICA men det blir Willys numera då jag är arbetslös.

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Jag tar hellre bilderna för jag är inte bildskön längre med 30kg övervikt.

8. Vilken var den senaste filmen du såg?
Million Dollar Baby – Mycket bra!

9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en kompis?
En kompis.

10.Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?

Efter att ha betalat av huset och alla skulder vi har så skulle jag köpa en sportbil till min man.

11. Har någon någonsin kallat dig lat?
Japp! minst en gång i månaden och det är för att jag ÄR lat (furutom i trädgården eller framför datorerna)

12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?

Nej!

13. Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Marillions – Marbles. En fantastisk grupp!

14. Vilken är världens bästa artist just nu?
Marillion

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Nej.

16. När var senast någon stötte på dig?
Kan ha varit 15 år sedan tror jag, eller så lägger jag ej märke till det.

17. Vad åt du till middag senast?
Rödspätta

18 Använder du huvtröjor?
Ja, Det händer.

19. Kan du vissla?
Ja.

20. Vem var den senaste som ringde dig?
Min mamma ringde mig idag om att så solrosor och sätta en advokado kärna.

21. Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Numera vet jag ej då jag ej åker ofta. Har ryggproblem och vill ej riskera att det blir värre. Men jag gillade Centrifugen, Vattenrännan, cinema 2000, och den där som går upp och ned.

22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Självklart gör dom det!
23. Vilket riktnummer befinner du dig i?
0171

24. Tittade du på tecknat när du var liten?
Japp, och gör det fortfarande.

25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Här i byn har vi bara en Tempo butik så det räknas ej, hmm har ingen aning om hur många det är men många är det ej.

26. Hur många syskon har du?
En lillebror

27. Är du blyg inför det motsatta könet?
Det händer.

28. Vilken film kan du alla replikerna till?
Ingen, men vissa kan man en hel del av.

29. Äger du några popband t-shirts?
Massor! Sweet, Smokie, Marillion, Supertramp, Dio, Uriah Heep, Yngwie Malmsteen, Scorpions, Thunder, Rainbow, Bonfire, Dio, Bon Jovi, City Boy, Thin Lizzy, Jethro Tull, Nazareth, MSG mfl…………..

30. När flög du senast?
2001 tror jag och det var till England.

31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Fyra

32. Läser du för skojs skull?
Inte mycket. När det händer så är det oftast Stephen King annars trädgårds relaterat.

33. Pratar du några andra språk?

Engelska hela dagarna. Är gift med en Engelsman (men han kan Svenska).

34. Diskar du din egen disk?
Ja, i diskmaskinen (lat).

35. Har du gråtit offentligt?
Ja.

36. Har du en stationär dator eller en laptop?

Både och.

37. Försöker du alltid lära dig nya saker?
Ja.

38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?

Har i många år velat ha en liten tatuering.

39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nejdå, upp till var och en tycker jag.

40. Kan du kasta macka?
?? Varpa? isåfall ja, jag tror det. Har ej gjort det sedan tonåren.

41. Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej.

42. Vad har du med dig in på bion?
Biljetten

43. Vem var din favoritlärare och varför?
Matteläraren i 7:an och 8:an, Han hade humor och biologiläraren under samma år en cool ”raggare” som var  (och är antar jag fortfarande) Djurgårdare.

44. Har du dejtat någon av en annan religion?
Nej. Inte vad jag vet. Pratar ej religion med folk då jag ej är troende.

45. Vad har du för väder?

Vinterväder. Det snöar och är -8 grader

46. Har du en blogg?

Flera stycken faktiskt

47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Gick ej i gymnasiet.

48. Gillar du att flyga?
Ja.

49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Ha humor och är ärlig.

50. När sov du senast på golvet?
Kommer ej ihåg, men det måste ha varit under 80-talet.

51. Vilken är din favoritdrink?
Svårt att välja en. Men Rom och cola, gin och tonic, Martini Bianco & Lime, annars så gillar jag Whiskey och mörka Irländska öl sorter.

52. Gillar du din boendesituation?
Ja, men jag vill ha större tomt och större rum.

53. Vilken är din mammas hemstad?
Kimito, (Åbo’s skärgård) Finland.

54. Din pappas hemstad?
Kimito, (Åbo’s skärgård) Finland.

55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
8-10 timmar.

56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Arbetslös, så tiden går till att leta jobb och hålla kontakten med arbetsförmedlingen.

57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Hände ibland.

58. Vilken är din favoritfrukt?
Banan.

59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Inte kalorierna utan sockret och kålhydraterna.

60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
46

61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Nja, är inte själv duktig men när jag ser fel så klart att jag reagerar, särskilt i pressen.

62. Tror du på liv på andra planeter?
Vet jaktiskt ej vad jag skall svara på detta, både ja och nej skulle jag tro.

63. Vem var den senaste personen som gjorde dig arg?
Mamma.

64. Tror du att Gud är man eller kvinna?
Bryr mig ej om saken, är ej troende.

65. Vad var det senaste du åt?
Ärtorna som var till rödspättan vi hade ikväll.

66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Motsatta.

67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Mamma tyckte helt enkelt om namnet och ville att jag skulle ha ett namn som jag skulle vara ganska ensam om (vilket jag var under den tiden), men numera är det ganska vanligt i Sverige att heta Diana.

68. Gillar du senap?
Japp!

69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Skit och pest och blääääää. Så brukar det bli att jag sätter på bra musik och allt blir bra igen.

70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Glöm det!

71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Ingen aning…… Shrek kanske 😉 vet faktiskt inte.

72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Keramik figur av ett marsvin.

73. Tycker du om att krama folk?
Japp. Är kramig av mig, men det får ej gå till överdrift.

74. Skulle du säga att du är trendig?
Inte mycket. Har aldrig varit intresserad av mode och trender, utan klär mig i det jag gillar eller ser bäst ut i. Har man 30 kg övervikt så tar man ej på sig vad som helst. Vill ju ej skrämma omgivningen 🙂

72. Äger du en digitalkamera?
Japp! En kompakt (ser ut som en systemkamera) kamera Olympus.

73. Vilka kändisar har du blivit jämför med?
Hon som spelade Lucy i Dallas.

74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Ja det gör det.

75. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Gråta??…… ingen tror jag. Jag läser inte mycket.

76. Tycker du att du är attraktiv?
Nej, verkligen inte!

77. Vad är du allergisk mot?
Inget.

78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej

79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Ingen aning, Antagligen vad min bror heter, Kim.

2 responses to this post.

  1. Posted by Karin on februari 23, 2007 at 1:33 f m

    En kramig!
    En kramig,engelsk talande hårdrocks tjej är det du?
    Kul att läsa alla svar=)/Karin

    Svara

  2. Posted by diana61 on februari 23, 2007 at 6:23 f m

    Där satt den!
    Karin, du har Helt Rätt! :-)+ att det saknas att jag älskar trädgård och marsvin.

    Svara

Kommentera

