Några av Verbenorna om skolade och djupare.

Nu har jag faktiskt skolat om 12 st av Verbenorna och satt dem djupt ned i jorden så att bladen i stort sätt ligger på jordytan. Får se hur dessa tar sig nu.

3 responses to this post.

  1. Posted by texaskrage on februari 18, 2007 at 7:51 f m

    Spännande att se hur det går,
    det borde gå jättebra. Har gjort likadant med mina Physalisgroddar som jag fick frön av snickaren, hade inte tänkt på att de var ettåriga, då kan man ju så dem även här i norr, så nu har jag dem på gång, det skall bli spännande att se om de tar sig också, men det brukar ju gå bra bara jag inte har för lång stjälk och planterar om eller som för ner dem i jorden så att bara bladparet synns.

    Svara

  2. Posted by lotza on februari 18, 2007 at 9:35 f m

    Det verkar ju inte så krångligt
    att så Verbena, jag har alltid hört att det skall vara så omständigt. Tror jag skulle kunna våga på mig dem nästa vår. Jag har fått tips av Buddha att vid omskolning skall hela stjälken upp till första bladen vara i jord och det så bra på mina Nävor. Tur att vi kan få tips av varandra! =)

    Svara

  3. Posted by asaostlin on februari 18, 2007 at 9:41 f m

    Kul…att de fått ny fet jord…
    hoppas nu att du visar oss hur de frodas o växer…:)

    Svara

Kommentera

