Verbena sådden gror fint

Jag sådde verbena mix 10/1 och de gror fint under lysröret i köket. Jag har aldrig sått dessa så jag är otroligt glad över hur de växer nu.

Så här ser dom ut nu. Bilden är tagen den 13:e Februari. Bara 8st har ej kommit upp.

4 responses to this post.

  1. Posted by asaostlin on februari 18, 2007 at 5:22 f m

    verbena..
    en så vacker blomma och tacksam att odla.. ska köpa färdiga plantor i blålila..
    Hjälp jag har för mycket fröer på gång!!!

    Svara

  2. Posted by texaskrage on februari 18, 2007 at 5:31 f m

    Vad härligt det ser ut
    med din sådd. Så där har jag haft mina plantor också, så lång stjälk, jag kallar det för kritiska stadiet, jag har fått skynda mig att få ner stjälkarna i jorden så bara bladparet synns, de har en förmåga att lägga sig ner och dö mina plantor om jag inte gör det men det kanske är annorlunda hos dig för ni har mer ljus skulle jag tro än vad jag har. Du har ju sått förr och vet hur det funkar hos er men här är det nog mörkare än så länge och jag har mina plantor i fönstret inte under lysrör.

    Svara

  3. Posted by Jacky on februari 18, 2007 at 6:24 f m

    Verbena
    är fina och din sådd ser härlig ut. Jag har sått violverbena men den har inte kommit upp än
    Jätteverbena har jag som övervintrat i växthuset men den har inte heller börjat växa än, hoppas den kommer, det gick bra förra vintern

    Svara

  4. Posted by diana61 on februari 18, 2007 at 6:27 f m

    Verbena omskolnings tankar
    Jag har faktiskt planer på att skola om dom (några) och få ner dom djupare i jorden. Vill ju ej förlora alla.

    Svara

Kommentera

