Chillifrön sådda

För första gången i mitt liv har jag sått chilli och det bara av två orsaker.

  1. Jag fick dom av en svensk kvinna dom bor i England.
  2. Jag är med i en tävling/utverdering på iFokus-trädgård som startade igår.

Så nu skall det bli spännande att se hur det går. Chillin heter Capsicum annuum ”Jalapeño”.

4 responses to this post.

  1. Posted by asaostlin on februari 16, 2007 at 7:59 f m

    chili.. har jag aldrig sått.
    en arbetskamarat sår nog ganska många olika sorter vad jag förstår.. finns olika starka…
    kanske ska jag prova??

    Svara

  2. Posted by lotza on februari 16, 2007 at 1:32 e m

    Så synd att jag
    redan sått paprikafrön, det kallas väl tjuvstart så jag får nog inte vara med😉 Nästa gång kanske.

    Svara

  3. Posted by karina on februari 16, 2007 at 5:15 e m

    Chili frön
    Jag beställde en påse chilimix och det ska bli intressant att se vad det är för sorter. En sort har kommit i sålådan så jag fick ta bort överdelen så man undrar om det är smart att sälja blandade sorter i samma påse när de behöver olika tid att komma upp, men det fungerar säkert utan överdel också. Jag får väl flytta på de så fort det går att göra.

    Svara

  4. Posted by maloppa on februari 16, 2007 at 7:43 e m

    Har inte sått chili…
    …men däremot paprika. Borde fungera ungefär lika. Tog frön från köpepaprika och de blev jättefina och goda. Fick ett par chiliplantor av syrran förra året som jag hade i växthuset, blev inte så många frukter men goda. Lycka till!

    Svara

Kommentera

