Årets Perenn är sådd!

Nu är årets perenn (Jättetåtel) sådd och  nu skall vi se hur det går med den genom alla olika stadier av värme, kyla och ute under snön innan den skall komma igång. Håll tummarna att det fungerar.

6 responses to this post.

  1. Posted by texaskrage on februari 13, 2007 at 4:38 f m

    Spännande
    med Jättetåtel, den ser fin ut, hoppas det går bra, det gör det säkert. Jag är så besviken att vitt Pampagräs var slut så det fick jag inte hem som jag trodde jag skulle få med beställningen.

    Svara

  2. Posted by camillak on februari 13, 2007 at 5:01 f m

    Gräsligt fint….
    med jättetåtel! Ska den ha både kyla o värme???!!!!Jag har ju sått pampasgräs som texaskrage tyvärr ej fått tag i …men jag har min står på fönsterbrädan…men det kanske är olika?!!!!Vill absolut ha det "gräsigare" i trädgården, det livar upp med spröt o vippor lite här o var!

    Svara

  3. Posted by mariazon6 on februari 13, 2007 at 6:01 f m

    Jag håller…
    … tummarna och hoppas få se tåteln när den kommer igång!

    Svara

  4. Posted by stromqvist on februari 13, 2007 at 6:18 f m

    Spännande,
    jag har faktiskt också sått jättetåtel, står ute under snön nu, hoppas på det bästa!/ ÅsaGåsa

    Svara

  5. Posted by Rosa on februari 13, 2007 at 6:20 f m

    Så..
    spännande, jag skall också så perenner, skall bli kul att få följa din sådd.

    Svara

  6. Posted by asaostlin on februari 13, 2007 at 6:44 f m

    Årets perenn…
    talade vi om att så på vår frökväll.. just nu vet jag inte om de andra köpte frö.. jag ska nog köpa en planta!!!
    Kul annars att prova att så.. och se om man lyckas genom kyla och värme!

    Svara

Kommentera

