Fröna gror!

Några av mina fröer har redan kommit upp och två av dom är Jätte valmon (röd/orange) och Digitalis Primeose Carousel.

Sedan så har jag några andra som jag glömde i all hets att markera (man skall ej så och laga mat samtidigt), men jag kan gissa att det är antingen Gazania (Påfågelsblomster) eller Thunbergia alata (Svartöga).

5 responses to this post.

  1. Posted by texaskrage on februari 2, 2007 at 12:24 e m

    Spännande!
    Det är så kul att så och se när det kommer upp. Det blir en överraskning för dig vilket som är vad. Huvudsaken det kommer upp och man blir förvånad när det ibland går så fort för de där hårda fröna att gro och börja växa.

    Svara

  2. Posted by lotza on februari 2, 2007 at 3:35 e m

    Då är det så
    att Digitalis är lätta att förgro inne? Jag har en massa frön som jag samlat själv. Några sådde jag i augusti och skall bli kul att se om de överlevt vinter, kanske sår jag några inne nu för säkerhetsskull. Nä, man skall inte hålla på med annat när man sår fröer, jag har en gång glömt av om jag sådde eller inte i krukor men satte dem i fönstret för säkerhetsskull men det blev aldrig något….

    Svara

  3. Posted by Vella on februari 2, 2007 at 3:45 e m

    En dum fråga…
    ..kan man så svartöga nu? Jag för står att man kan men är det att föredra? Blir plantorna större och blommar bättre? Som sagt kanske en dum fråga men jag undrar…

    Svara

  4. Posted by diana61 on februari 2, 2007 at 4:22 e m

    Fröna gror…
    Det står på påsen av svartöga att man kan så den inne i Februari-Mars för utplantering efter frost. Så jag ville jämföra med att sörkultivera dom i år mot förra året när jag sådde dom på plats. Skall bli kul och se vad skillnaden är.

    Svara

  5. Posted by asaostlin on februari 2, 2007 at 4:49 e m

    Visst är man förväntansfull..
    även om det bara är små gröna små prickar i jorden….

    Svara

Kommentera

