Fröerna har kommit!

Idag kom min lilla beställning av fröer från Impecta och jag ser fram emot att börja så dessa, kanske redan under helgen

  • Gerbera cantabrigiensis ‘California Giants’
  • Scabiosa atropurpurea ‘Magic Night’
  • Nicotiana ‘Only the Lonely’
  • Helianthus annuus ‘Ring of Fire’
  • Cardiocrinum giganteum
  • Gaillardia grandiflora ‘Golden Goblin’
  • Callistemon citrinus
  • Ipomoea lobata ‘Exotic Love’

Har varit på odla.nu och tittat på deras fröer och ser att det finns fröer där som jag är sugen på, men vi skall ut till Plantagen Västerås eller Uppsala i helgen så jag skall se vad som finns där först.

7 responses to this post.

  1. Posted by asaostlin on januari 26, 2007 at 9:48 f m

    Kul att ..
    du är på G!
    Vi ska till örebro i helgen och då får man passa sig så man inte förhandlar sig… på växter o fröer…:)

    Svara

  2. Posted by Jacky on januari 26, 2007 at 10:50 f m

    Tänk att
    några små fröpåsar kan va en så stor frestelse för så många frötokiga

    Svara

  3. Posted by lotza on januari 26, 2007 at 3:40 e m

    Spännande
    vad har du köpt från Buxus?

    Svara

  4. Posted by diana61 on januari 27, 2007 at 3:42 f m

    Frön från Busus ?
    Lotza: Jag har inga från köpta från Buxux. Har inte funnit några som jag vill ha där. Antingen så har jag dom redan eller så är det inget jag vill ha. Dom har inte så stort sortiment ännu så det lär bli bättre när urvalet blir större.

    Svara

  5. Posted by lotza on januari 27, 2007 at 4:11 f m

    I går var jag trött
    jag tänkte på Buxus men menade Impecta och då skrev jag Buxus… %/

    Svara

  6. Posted by Kerstin on januari 27, 2007 at 6:45 f m

    Frököp
    Igår lockades jag faktisk till frököp på Odla.nu.
    Det blev lite av varje. Knippgentiana, brokig rosenskära mm.
    Få se när de kommer om jag sätter igång eller väntar som jag tänkt mej. Men jag blir så lockad av alla färgerna och löftena om blomstrande överdåd, så jag kan nog inte låta bli/Kerstin

    Svara

  7. Posted by diana61 on januari 27, 2007 at 10:54 f m

    Frön och åter frön
    Jo jag skall nog ta en titt där igen men får ta det lugnt ett litet tag (tror jag) innnan jag beställer flera, för jag vill ha årets perenn i fröformat, jättetåteln, Molinia arundinacea. Missade den i beställningen från Impecta så jag skall försöka igen om ett tag.

    Svara

Kommentera

