December är en jobbig månad!

December har alltid varit och fortfarande är en av de jobbigaste månaderna på året. Orsaken till det är att hela familjen fyller år i December.

  • Pappa den 1:a
  • Bror min den 11:e
  • Mamma den 19:e
  • JUL den 24 + all mat, dricka och julklappar ……
  • Jag den 28:e
  • Nyår! Maten och drickat 

 

PUST!

Det är först vid Februari lönen som man är på fötterna igen med det ekonomiska, men nu när jag är arbetslös så blir det inte så dyrt längre men lika jobbigt trots allt.

Så nu har jag bara Nyårsaftonen kvar att ta mig igenom och hoppas att 2007 kommer att bli mitt år så jag får börja jobba igen och känna att jag är värd något igen.

Kram på er alla som önskade mig GRATTIS på min födelsedag och GOTT NYTT ÅR!!

 

 

5 responses to this post.

  1. Posted by Jacky on december 29, 2006 at 6:42 f m

    Jag önskar
    .. också dej ett bra nytt år och håller tummarna för att du får ett jobb du trivs med

    Svara

  2. Posted by lotza on december 29, 2006 at 11:08 f m

    För det första:
    du är värd jättemycket även om du inte har ett jobb men jag kan förstå hur du känner det. Tänk så mycket du delar med dig av till oss =) Nu blir det ljusare och ljusare för varje dag och det blir lättare med allt. Vi har våra födelsedagar i februar-mars och nästa år orkar jag inte tänka på: födelsedagar=kalas, konfirmation=stort kalas och div resor för tonåringarna, phu, tur att jag är ledig nu så jag kan hämta krafter =) Gott Nytt på dig.

    Svara

  3. Posted by Karin on december 29, 2006 at 12:57 e m

    Födelsedagar!
    oj,det var dålig planering=) Eller bra beroende på hur man ser det.Ni kan väl ha ett jättekalas i hop i december?Så är det avklarat sedan.
    Tråkigt för små barn att fylla så nära jul.
    Jag hade en kompis som fyllde dagen innan jul och hennes bror dagen efter,så de fick allt på julafton.Jag minns att hon tyckte det var orättvist.Karin

    Svara

  4. Posted by haspet on december 30, 2006 at 1:47 f m

    Grattis i efterskott!!
    Ja det är ju konstigt att det ofta blir så att "alla" fyller år samtidigt. I vår familj är det hysteriskt i april och november och dom flesta fyller dessutom jämnt samma år. Hoppas att du får ett bra år 2007 och att du får ett jobb som du trivs med. Men glöm inte bort att du är värd mycket både med och utan jobb.

    Svara

  5. Posted by diana61 on december 30, 2006 at 4:43 f m

    TACK!!
    Tusen tack skall ni alla ha som ger mig possitiva ord, för det behöver jag. Det är inte roligt att vara arbetslös som 45-åring när man har jobbat sedan man lämnade grundskolan. JAg är van att jobba och nu känns det som om jag är inget värd längre då jag blev varslad och nu när ingen vill ha mig. Inte ens bensinmacken vill ha mig?? Men det är ju klart, vem fasen vill ha en 45-åring när man kan få 20-åringar??? …. SUCK…. Jag vill ej förlora vårt hus som jag äntligen har fått, så jag måste få något snart. Vi får se vad Arbetsförmedlingen har att komma med den 9:e Januari då jag skall dit på ett möte med min handläggare.
    Kram på er alla.

    Svara

Kommentera

