Sankta Lucia

Ha en härlig Lucia !

Grafiken kommer från Graphic Garden.

————————————————-

4 responses to this post.

  1. Posted by lotza on december 16, 2006 at 12:00 e m

    Mysig sida du
    tipsar om, gullig med alla nallar. Hoppas du också hade en mysig lucia =) Vad pysslar du med på dagarna? Har du fått något jobb/praktikplats? Hur går det med marsvinen? Och trädgårdsplaneringen – du skulle ju göra om/flytta växter i din trädgård? Hur skall du fira julen? 10 frågor….. jag är ju så himla nyfiken av mig…. =)Ändrad av lotza den 2006-12-16 klockan 12:01 PM

    Svara

  2. Posted by Karin on december 17, 2006 at 12:15 e m

    Fina bilder1
    Jag har allt varit inne på denna sidan jag med.
    Gillar att "låna bilder" här och där!Karin

    Svara

  3. Posted by diana61 on december 17, 2006 at 1:09 e m

    Jobb, trädgård, marsvi, julen….
    Hej Lotza,
    Inget jobb eller praktik har jag fått tag på och börjar nästan ge upp nu. Efter två år som arbetslös och inte ens en interjuv så görjar man misstänka att jag har åldern mot mig nu. Fyller 45 den 28:e December. Jag vill Sååå börja jobba igen och tjäna egna pengar igen för det börjar bli jobbigt för min man nu att ensam klara av husets räkningar, men vad gör man? Jag kan ej trolla, så jag hoppas att jag får en interjuv snart av Statoil macken i Enköping. AMS ringde mig och frågade om det var OK att ge mitt namn och uppgifter till dom för dom ville ha folk över 25. Självklart svarade jag. Så håll tummarna.

    Trädgårdsplaneringarna har verkligen varit på topp i år men inget har hänt då jag ej har råd att utföra dom. Himla trist. Flyttat runt växter har jag då gjort eftersom det ej kostar pengar. Bara arbetskrafter. Hoppas jag får råd att inköpa några träd nästa år då jag vill ha in litte "lummighet" på tomten som nu är för "öppen" i mitt tycke.

    Marsvinen mår bra förutom en hona som nyligen dog i "barnafödsel". Hon födde fram två döda två dagar för tidigt och orkade ej längre att föda de två sista och dog själv. Så jag begravde 5 marsvin med ett tungt hjärta nyligen.

    Julen kommer vi att fira mycket stilla detta år av flera anledninganr. Ekonomin och att min man har jouren över hela julen och kan bli inringd vilken tid som helst på dygnet.

    Svara

  4. Posted by lotza on december 17, 2006 at 4:21 e m

    Hoppas det ordnar
    sig med jobb för dig, håller tummarna för dig. Jag tänkte börja skissa och tänka trädgård nu efter jul, eller rättare sagt under julledigheten. Försöker övertyga min make att det blir superbra med en inglasad balkong och billigare än ett växthus, det är ju trots allt ekonomin som styr det mesta. Tråkigt med dina marsvin. Jag har en kollega som har utställingskaniner och vet hur tråkigt det är när det går fel. V
    Vi får väl hoppas på en vit jul, en kall jul utan regn i alla fall =)

    Svara

Kommentera

