Lady dog idag 16:05

Vi har sorg här hemma idag. Vår lilla Lady (marsvin) dog efter sviterna av en för tidig förlossning. Hon skulle ha tidigast fött på Fredag men började igår. Hon födde fram två döda ungar, en svart kille och en brun tjej. Hon hade två kvar i magen men var redan så slut efter att ha burit en så stor kull och det hade varit så tungt för henne länge, att hon orkade ej längre knysta fram de två sista ungarna. Hon kämpade tappert ända fram tills i morse då hon gav upp. Efter det så gick allt bara utför tills hon dog. Jag vakade hos henne ända till slutet.

Sov gott Lady med dina ungar brevid dig. smiley

3 responses to this post.

  1. Posted by Ronja on november 23, 2006 at 2:19 e m

    Styrkekram!
    En stor styrkekram från mig…

    Svara

  2. Posted by lotza on november 23, 2006 at 2:24 e m

    Så tråkigt
    när det inte går bra, att förlora både ungar och mamma måste vara tungt. En kollega på jobbet har kaniner och det händer ibland att det går galet och det är såå tråkigt. Jag vet inte vad jag skulle göra om jag förlorade vårt charmtroll till katt Freja…. Bloggkram till dig från mig.

    Svara

  3. Posted by linvik on november 23, 2006 at 5:51 e m

    Uffh
    Vad ohyggligt att se henne lida så. En stor kram till dig genom sorgen.Ändrad av linvik den 2006-11-23 klockan 5:51 PM

    Svara

Kommentera

