Första frosten här!

Då har frosten kommit till oss med. Både trist och vackert. Ser faktiskt lite fram emot vintern och julen igen. Något jag trodde jag aldrig skulle göra i mitt liv igen, men sedan vi flyttade till hus på landet så har vintern blivit vacker igen.
Så här såg det ut på mårgonen när jag stack ut näsan genom dörren!

Is skorpa.

5 responses to this post.

  1. Posted by maloppa on oktober 30, 2006 at 4:08 e m

    Burr….
    …såg på smhi's hemsida att i morron natt ska det bli -6 och snö här på västkusten så vi är snart där också. Måste ta fram vinterskorna i morron eftersom jag ska åka norrut på torsdag…

    Svara

  2. Posted by lotza on oktober 31, 2006 at 2:31 f m

    Frostnypna växter
    tycker jag är vackert, ser så krispiga ut. Som maloppa skriver, det är dags för oss med nu, ser fram emot snön på onsdag även om det bara blir för någon dag, skall bli plusgrader på fredag igen =(

    Svara

  3. Posted by Vella on oktober 31, 2006 at 3:04 f m

    Härliga frostbilder!
    Här yr det första snöflingorna kring husknuten,passande visserligen då barnen har lov denna vecka.
    Det har precis börjat bli lite vitare än på din frostbild, lite dubbla känslor har jag nu inför snön som kommer känner jag..

    Svara

  4. Posted by Karin on november 1, 2006 at 12:58 f m

    Ser riktigt mysigt ut!
    Bara man slipper känna kylan:)
    Fint när frosten ligger på gräsmattan.
    Du kör väl försiktigt nu när det är halt?

    Svara

  5. Posted by Hannele on november 9, 2006 at 3:46 e m

    Frost
    Vilken vacker frostbild.

    http://hannelesparadis.blogspot.com/

    Svara

Kommentera

