Sått perenner

Har spenderat några timmar idag med att så perenner och tagit in pelargonerna som varit på verandna. Jag har läsrt mig frön förra årets misstag angående perennerna, så jag skall ej göra om det. Så nu borde jag få flera plantor som överlever nästa år.

 

Det jag lärde mig var att inte ha brickorna under krukorna för när våren kom och de började tina su övervämmade krukorna och drunknade. Så detta skall jag ej gör denna gång. Krukorna skall på stå direkt på marken under vintern så nu skall jag nog få behålla mina plantor. Förlorade ca: 100 plantor förra året på grund av detta ”lilla” fel. Suck.

2 responses to this post.

  1. Posted by linvik on oktober 11, 2006 at 4:57 e m

    Misstag?
    Kan du inte berätta om vad du lärt dig om perennasådder!

    Svara

  2. Posted by lotza on oktober 12, 2006 at 12:35 f m

    Det vill jag också veta,
    alla tips är välkomna!

    Svara

Kommentera

