Thank God for the Internet!

Jag måste få säga att Internet är en Gudagåva.

 

Tänk vad många trevliga vänner man har fått genom det och all information för den delen. Jag har nyligen fåt kontakt med en kvinna i England som är svensk men som nu har fruktansvärd hemlängtan till Sverige. Men efter att ha funnit mig och sett ätt jag är gift med en Engelsman så beslöt hon sig för att ta kontakt med mig. Vi har nu mailat till varandra en kort tid och idag fick jag med posten ett vaddat kuvert med massor av härliga fråer från hennes trädgård!! Är det inte underbart så säg.

Så nu har jag massor med intresanta fröer att så för nästa sommar.

 

Här är listan på fröna jag fick:

  1. Astilbe
  2. Stipa
  3. Capsicum annuum (chilli)
  4. Eschscholzia
  5. Delphinium
  6. Scabiosa ”Magic Night”
  7. Hyssopus
  8. Antirrhinum
  9. Verbena
  10. Nicotiana
  11. Digitalis
  12. Sweet Pea (Perennial)
  13. Cosmos
  14. Echinacea

Jag hoppas verkligen jag lyckas med dessa. 

3 responses to this post.

  1. Posted by lotza on september 28, 2006 at 3:06 e m

    Instämmer,
    jag tror inte jag hade "pratat" med så mycket trevliga och likasinnade personer om jag inte hade haft internet… och johanna hade inte träffat sin italiernare om inte internet fanns 😉 Så kul med fröbyte! Skall bli kul och se hur det går med frösådden till våren =))

    Svara

  2. Posted by maloppa on september 28, 2006 at 4:53 e m

    Jag kan ju bara säga…
    Hittade min man, hus, hund, jobb, växthus och mycket mer på internet. Håller med dig. Tack gode Gud för internet, vilja möjligheter som bjuds, för att inte tala om alla underbara bekantskaper man gör. Jobbar med internet dagligen och ser många fördelar med det…
    Kul med alla spännande fröer…

    Svara

  3. Posted by diana61 on oktober 3, 2006 at 8:54 f m

    Internet!
    Men vad härligt Maloppa! då är ju Internet väldigt speciellt för dig 🙂

    Svara

Kommentera

