Har flyttat runt lite i trädgården

Har faktiskt varit ute i trädgården idag en stund och flyttat runt en del liljor som kommit på fel plats. Nu är jag glad att jag färgmarkerade dom med snören, för jag hade ingen aning vilken som var vilken nu när dom blommat ut. Men nu har dom kommit på rätt plats.

3 responses to this post.

  1. Posted by bikiv on september 6, 2006 at 3:31 e m

    Orubricerad kommentar
    Men, vilken bra idé att färgmarkera med snören! Tack, det ska jag ta efter nästa år! För just nu ser alla utblommade liljestjälkar likadana ut… grön-bruna… och många hade ju hamnat alldeles fel vilket jag insåg i somras!
    <br><br>På försommaren satte jag ner färgade pinnar där det finns plats att plantera nya tulpanlökar i höst.

    Svara

  2. Posted by diana61 on september 7, 2006 at 7:43 f m

    Färgade band
    Jo jag förstod ganska snabbt att jag ej skulle komma ihåg färgerna när de blommat ut, så det var lika bra att märka dom medans dom blommade.

    Svara

  3. Posted by lotza on september 7, 2006 at 11:47 f m

    Det var smart
    med färgade band. Ibland har jag funderat på hur jag skall komma ihåg var jag satte lökarna förra året…. fast nu har ju kameran löst problemet =))

    Svara

Kommentera

