Vår bröllopsdag firades med städning!!!

Inte mycket trädgård alls denna dag!

He he he… Vi firade bröllpsdagen med storstädning. Även marsvinen fick sina burar grundligt städade medans regnet föll utanför fönstret. What else could we do? Men vi hade en trevlig dag trots vädret och städandet.

Här bilder på mina lyckliga marsvin varav en kommer att föda denna månad.

Här väntar mor Goldie och far Lëo Sere på att buren skall städas färdigt.

Och här har vi Lady som provar den rena toaletten.

5 responses to this post.

  1. Posted by lotza on september 3, 2006 at 8:28 f m

    Grattis på bröllopsdagen!
    Det var redigt gjort att städa, det har i och för sig jag också gjort idag, passar ju bra när det regnar att röja lite på insidan. Gulliga marsvin, vi har haft två fina marsvin, svart-vita och väldigt charmiga förutom när man öppnade kylskåpsdörren, då skriade de så att man trodde att någon nöp dem! Det blev lite jobbigt med marsvin och passning på sommaren när vi var ute med båten så vi gav bort dem och vi får nöja oss med katter istället.

    Svara

  2. Posted by linvik on september 3, 2006 at 12:51 e m

    Grattis!
    Stort grattis å bröllopsdagen! Skönt att fira i ett nystädat hem. Ta fram champanjen och skåla!🙂

    (hur sjutton stavas det, det ser ut som jag ville stava till en svamp!)🙂Ändrad av linvik den 2006-09-03 klockan 12:52 PM

    Svara

  3. Posted by maloppa on september 3, 2006 at 2:25 e m

    Grattis på bröllopsdagen…
    …får man fråga hur många år ni hållt ihop *nyfiken*? Själv ska vi om en vecka iväg och fira vår tvååriga bröllopsdag som vi hade i juni. Bättre sent än aldrig…
    Instämmer att det kan vara nog så skönt att slå sig ner i ett välstädat hem och njuta, det ska jag göra eftersom vi städat och grejat inför sonens kalas och nu är det fint överallt…

    Svara

  4. Posted by Mimmi on september 4, 2006 at 2:04 f m

    Grattis på brlöllopsdagen!
    I efterskott måste jag tillägga. Jag håller med de andra, kanske kunde man göra något trevligare på sin bröllopsdag😉 men å andra sidan har de ju rätt att det inte finns något skönare än att kunna sätta sig i ett nystädat hus.

    Svara

  5. Posted by diana61 on september 4, 2006 at 6:20 f m

    Bröllopsdagen
    Lotza:
    Jo det kändes bra faktiskt att städa huset för vi hade en helmyseg kväll tillsammas efteråt. Marsvinen mina bryr sig ej om vårt kylskåp, men de har lärt sig ljudet av kniven när jag skär upp saker åt dom, för då börjar tjoandet och dansandet i burarna🙂

    Linvik:
    Ingen Champagne hade vi (och min diet förbjuder det just nu), men vi mös ihop framför TVn med vatten eller té för mig och Gin och Tonic för min man. Det gick hur bra som helst.

    Maloppa:
    Vi har varit gifta i ett år nu men vi har varit ihop i snart 13 underbara år.

    Mimmi:
    Vist kan man göra annat på sin bröllopsdag, men eftersom jag går på diet nu så kan jag ej varken dricka alkohol eller äta vad som helst och vi hade helt enkelt ingen lust att fara iväg någonstans så det blev en myskväll hemma istället.

    Ändrad av diana61 den 2006-09-04 klockan 6:21 AM

    Svara

Kommentera

