En av mina två Cannor BLOMMAR!!

Jag är så glad att jag spricker! Jag har aldrig lyckats med att få dessa och blomma, varför vet jag ej men jag antar att domej gillade mina lägenheter jag tidigare bodde i. Men denna har jag lyckats med och den andra har redan knopp! WOW!!

6 responses to this post.

  1. Posted by Mimmi on augusti 16, 2006 at 9:00 f m

    Kannor är så fina!
    Så exotiska! Beställde några knölar i våras men det blev strul på leveransen så de kom aldrig fram. Kanske blir det någon nästa år istället. Skulle passa perfekt vid min entré, som är varm och i söderläge. Grattis till blomningen!

    Svara

  2. Posted by Rosa on augusti 16, 2006 at 9:13 f m

    Lyckos🙂
    Dom är SÅ vackra.

    Svara

  3. Posted by lotza on augusti 16, 2006 at 9:49 f m

    Ståtlig blomma
    jag stod och höll i en kanna i våras men vågade inte….. skall väl vinterförvaras inne? Härlig färg! =))

    Svara

  4. Posted by diana61 on augusti 16, 2006 at 1:27 e m

    Cannor
    Lotza:

    Man tar in dom och har dom som vanlig innomhusväxt. En av mina fd. killar hade flera stycken i sin lägenhet och fick dom alltid att blomma. Vilket jag alldrig klarade av, men nU gick det!.

    Mimmi:

    tycker du borde prova igen nästa år och soligt vill dom ju ha så din entré funkar nog fint.

    Svara

  5. Posted by pisanggoreng on augusti 16, 2006 at 1:57 e m

    Kan man ha dem som krukväxt..?
    Jag trodde de skulle vinterförvaras som dahlia..? Fast båda sätten kanske funkar…

    Svara

  6. Posted by diana61 on augusti 18, 2006 at 10:04 f m

    Kannor som krukväxt
    går jättebra. Funkade det för ett av mina ex så skall det funka för dig med. Jag kommer att ta in mina tv innan hösten kommer och försöka hålla dom i liv tills våren igen.

    Svara

Kommentera

