Ormbunkar önskas!

Jag har letet nu i ett år drygt efter fina ormbunkar och jag hittade dessa på nätet men privatpersoner kunde ej beställa från det stället (om jag minns rätt). Men jag sparade ner bilderna så jag kan leta vidare på dessa. Om någon vet vart jag kan få tag på dessa so hör av er.

10 responses to this post.

  1. Posted by Asiankitten on augusti 9, 2006 at 5:05 f m

    åh vilka fina
    Jätte fina ormbunkar i ovanliga färger!

    Svara

  2. Posted by lotza on augusti 9, 2006 at 5:14 f m

    Vackra ormbunkar,
    de skulle jag också vilja ha i min skogsbacke. Jag vet inte var man kan få tag i dem, vi får väl se om någon annan vet? 😉

    Svara

  3. Posted by Jacky on augusti 9, 2006 at 4:56 e m

    Så synd
    att det inte går att köpa dom som var så fina

    Svara

  4. Posted by maloppa on augusti 9, 2006 at 6:25 e m

    Läckert!
    Tro om inte det var någon liknande som jag såg i Botaniska trädgården i Gbg i våras. Stod och trånade och kände på dem, jättevackra. Var aldrig in i plantshopen eftersom de hade stängt så jag vet inte om de fanns till försäljning. Någon som har vägarna förbi botan kanske kan hålla utkik. Jag skulle också gärna vilja ha något liknande.

    Svara

  5. Posted by maloppa on augusti 9, 2006 at 6:38 e m

    Jag har hittat dem!
    Googlade lite för skojs skull och hittade "Ursulas red" och "Pictum" på http://www.deromeperenner.se. Den första kostar 80 kr och den andra 55 kr. Även http://www.himlagard.se hade en eller ett par sorter. Nu är det bara att ta fram "klickfingret"…

    Svara

  6. Posted by diana61 on augusti 10, 2006 at 2:56 f m

    Klickfingret!
    TUSEN TACK MALOPPA!
    Skall genast dit och kolla läget!🙂

    Svara

  7. Posted by lotza on augusti 10, 2006 at 3:06 f m

    Har kollat in hemsidan
    Himlagård plantskola – åh så mycket fint det var där…. sparas till framtida projekt =))
    Hur skall du plantera ormbunkarna, samplantering?? *nyfiken*
    Ändrad av lotza den 2006-08-10 klockan 3:07 AM

    Svara

  8. Posted by diana61 on augusti 10, 2006 at 5:10 e m

    Ormbunkar
    Jo jag hade tänkt plantera dom bland mina hostor och strutbräken. Men jag kommer att ha annat trevligt där med, men vad vet jag ej just nu.

    Svara

  9. Posted by linvik on augusti 10, 2006 at 5:47 e m

    Urläckra ormbunkar!
    Nu måste jag kolla in Maloppas länkar🙂

    Svara

  10. Posted by diana61 on augusti 11, 2006 at 5:04 f m

    http://www.Deromeperenner.se
    Derome perenner var dyra tycker jag, så därifrån köper jag dom ej. det andra stället hade bara en men för 35:- som är mycket bättre pris eftersom jag minst köper tre av varje planta.

    Svara

Kommentera

