Några bilder

Visar några bilder över min trädgård med liljor som agerar som en enda stor barnkammare just nu. Har planer på att om ca: 2 år börja flytta runt och organisera blommorna bättre, för nu vill jag bara att de skall växa till sig och må bra.

6 responses to this post.

  1. Posted by sollerman on augusti 6, 2006 at 10:44 f m

    Hopsan! Vad fint..
    du har det!!
    // Ullis

    Svara

  2. Posted by Rosa on augusti 6, 2006 at 11:54 f m

    Härligt!
    Jag tycker det är fint dom det är nu🙂.

    Svara

  3. Posted by lotza on augusti 6, 2006 at 12:44 e m

    Ja, det var en STOR barnkammare!
    Jättetjusigt med alla liljor som blommar! Och vad fint det är med dina trekantiga rabatter! Och vilka fina blåa Riddarsporrar? du har! Kul att se hur du har det när det blommar som mest. Är det så att Liljor förökar sig med små sidolökar? Jag tyckte jag såg små lökar när jag flyttade runt mina i våras, blommar de nästa år?

    Svara

  4. Posted by maloppa on augusti 6, 2006 at 1:05 e m

    Vilken blomsterprakt!
    Kan inte skryta med något liknande tyvärr. Härligt att ha så många vackra blommor omkring sig. Har blivit så inspirerad av dina liljebilder att jag måste ha fler sorter till nästa år, ska se om jag hittar en sådan vit med svarta prickar som du har i ditt fotoalbum. Den är ju helt underbar!

    Svara

  5. Posted by diana61 on augusti 7, 2006 at 4:56 f m

    Min Trädgård
    Ullis:

    Tack för dom orden.

    Rosa:

    Tack skall du ha. Vist är det fint som det redan är men jag vill ändå flytta runt en del för dom är inte där dom borde vara i mina ögon.

    Lotza:

    Tack snälla du för dina varma ord. Nu till Liljornas förökningar. Det finns 5 olika typer av lökar, det finns några som producerar frön och andra som producerar dessa små svarta lök-knölar i bladvecken(bulbils). När det gäller lökarna så finns det två av dessa som sänder ut nya lökar, en som skjuter dom nedåt och en annan som skjuter dom i sidoläge, som små löpare under marken. De övriga lökarna kan man plocka bort några av de "fjällen" från löken och plantera dom och en ny liljo kommer att komma så småningom. Det finns en amerikansk typ av liljor som man faktiskt kan dela på löken med andra ord skära den i bitar och plantera men jag är ej hemma på denna sort och har läst detta i min liljebok. Får titta närmare på den saken en annan gång.
    De små lökarna som du hittat kan om du har tur blomma nästa år så det är bara att invänta de rara blommorna.

    Maloppa:

    Vad roligt att jag kunde påverka dig till att köpa flera liljor. Ja den vita med svarta prickar är fin men ej bland mina favoriter, Jag skall försöka leta fram namnet på den men jag misstänker att den kan ha varit med i ett storpack med blandade liljor, för min mamma brukar köpa sådana och då vet man ej vad dom heter utan bara att det är asiatiska eller orientala liljor. DUMT tycker jag att dom ej kan ange namnen på dom.
    Ändrad av diana61 den 2006-08-07 klockan 4:57 AM

    Svara

  6. Posted by linvik on augusti 9, 2006 at 6:34 e m

    Vilket fyrverkeri!
    Vad maffigt när alla liljorna blommar! Superhäftigt!

    Svara

Kommentera

