Inhandlat Lammöron

Min man och jag åkte in en sväng till Enköping och hamnade direkt på Växtriket för att titta runt lite. Fanns inte mycket att ha bland växterna men jag gick fram och åter och kände på lamörona som jag egentligen ej gillar, för de ser verkligen ut som skräpiga ogräs i mina ögon. Men man kan ju klippa av blommorna sa en person till mig. Hmmmm….. kanske det kanske. Jag vandrade runt igen och återkom till lammöronen ett par gånger till tills jag beslöt att köpa tre st. Lika bra det för annars sitter jag och ”ojjar mig” över att jag INTE köpte dom. Så nu har jag köpt tre lamöron. Vart skall jag plantera dom då ??? Det får jag fundera på under några dagar.

5 responses to this post.

  1. Posted by lotza on augusti 16, 2006 at 8:08 f m

    Lammöron
    står på min önske/så-lista till våren, tillsammans med rosor, lavendel – en jättefin marktäckare tycker jag =)

    Svara

  2. Posted by Mimmi on augusti 16, 2006 at 8:58 f m

    Lammöron kan ni få av mig.
    De växer som ogräs och man måste rensa bort emellanåt så de inte kväver övriga växter. Men det är inget problem för de är lättrensade. Jag älskar att plocka ett blad och gå och kela med när man går sin kvällstur i trägården. Jag tycker att blommorna är trevliga, tyvärr så kommer det inga på mina. Har ingen aning om varför.

    Svara

  3. Posted by lotza on augusti 16, 2006 at 9:47 f m

    Två olika sorter Lammöra,
    en med blommor och en utan blommor, har jag läst att det finns =)

    Svara

  4. Posted by Mimmi on augusti 16, 2006 at 9:54 f m

    Det förklarar saken
    då är det nog icke-blommande lammöra jag har.

    Svara

  5. Posted by diana61 on augusti 16, 2006 at 1:22 e m

    Icke blommande lammöron
    Lotza:

    jag har också läst någonstans att det finne en som ej blommar. Lavendel älskar jag med och har tagit tre sticklingar för första gången och hoppas dom tar sig. Jag vill nämligen har massor av dom.

    Mimmi:

    Det är just för att dom är lena som jag ville ha dom och det silvriga utséendet.

    Svara

Kommentera

