Min man kom hem från England med presenter.

Min man kom hem sent i Tisdags kväll från England där han hälsat på barnen sina och resten av familjen och släkten. Han köpte en massa presenter till mig, bl.a en hel del trädgårds böcker. Dessa kom han hem med.

Dessa tre här nedan fick jag av hans mamma.

Dessutom dessa två skyltar.

Till slut (när det gäller trädgårds presenter) ett vackert fågelbad.

11 responses to this post.

  1. Posted by lotza on augusti 3, 2006 at 8:56 f m

    Vad mycket fint du fick,
    gillar allt, både böcker, skyltar (snigeln var bäst) och fågebadet – nu har du att göra när du skall läsa alla dessa böcker. Fint ljud har du också =)) mysigt…

    Svara

  2. Posted by diana61 on augusti 3, 2006 at 10:06 f m

    Mera presenter
    Tack Lotza, och jag glömde ett box-set med 3st DVD skivor innehållande 6 program om trädgård.

    Svara

  3. Posted by Asiankitten on augusti 3, 2006 at 10:41 f m

    Åh vilket fint fågelbad!
    Jag ska också fixa fågelbad på min kolonilott. Det är så gulligt med badande småfåglar.

    Svara

  4. Posted by maloppa on augusti 3, 2006 at 10:50 f m

    Jisses, vilken laddning…
    …nu ser du fram mot mycket regniga dagar förstår jag *ler*. Va spännande att få så mycket nytt att läsa och inspireras av, skyltarna var dessutom hur gulliga som helst och fågelbadet lär ju inte vara utan vatten….
    Fick boken med posten idag – Tack så jättemycket. Ska sätta mig med den i soffan i kväll när jag städat klart (storstädning med röjning) i ungarnas rum….

    Svara

  5. Posted by texaskrage on augusti 3, 2006 at 1:05 e m

    Vilka spännande böcker
    Vad intressant att läsa engelska böcker. Är det stor skillnad på växter i England och i Sverige? Det finns ju så många olika slags växter. De växter som finns i Sverige kanske finns i England också. Försöker hålla engelskan vid liv genom att läsa engelska böcker men tyvär så blir det alldeles för sällan. Jag förstår språket någorlunda, har studerat engelska men man glömmer så fort och jag skulle inte klara av att föra ett vettigt samtal på engelska.Men jag borde läsa mer engelska böcker, jag skall tänka på det för det är ett bra språk att kunna. Mina barn är mycket duktigare än jag speciellt min 22-åring som också börjat resa.

    Svara

  6. Posted by diana61 on augusti 3, 2006 at 3:45 e m

    växter i England / Sverige
    Det finns en hel del växter i England som vi ej kan ha här på grund av deras klimat är varmare än vårat. Men vist kan man köpa plantorna men dom måste in under vintern eller hållas i uppvärma växthus.

    Svara

  7. Posted by Anonym on augusti 3, 2006 at 5:37 e m

    Vilken fantastisk man!
    Som kommer hem med så många fina presenter. Vankas månne en damm? Jag älskar skyltarna!

    Svara

  8. Posted by linvik on augusti 3, 2006 at 5:38 e m

    Oj, den förra var jag.
    Glömde logga in mig! Du, jag har hela sommaren gått in på fel blogg. Det är ju på den här du uppdaterar!:-)

    Svara

  9. Posted by diana61 on augusti 4, 2006 at 4:58 f m

    Denna Blogg
    Linda: Japp det är denna jag numera spenderar min största tid på för den blir bara bättre och bättre. Blogger gör jag inte mycket på för trafiken där är så dålig och min egna privata finns det lite saker som jag ej gillr med den så det blir att jag håller mig här.

    Ingen damm kommer att infinna sig i denna lilla trädgård, men gärna några porlande fontäner eller liknande. Om några år när jag tänker börja göra om hela utséendet av trädgården och då kanske jag kan klämma in en liten damm någonstans.

    Svara

  10. Posted by kolonistugan on september 5, 2006 at 1:32 e m

    Vilken underbar man
    du måste ha…
    Min man skulle aldrig komma på tanken att köpa med sig så välgenomtänkta presenter…
    I år fick jag inte ens en födelsedagspresent..😦

    Svara

  11. Posted by diana61 on september 5, 2006 at 4:09 e m

    Presenter
    Kolonistugan: JAg är lyckligt lottad med honom och presenter får jag nästan varje dag från honom. Senaste presenten kom han hem med igår och sade \"grattis på måndagen\" (Happy Monday). Han är för underbar.

    Svara

Kommentera

