VARMT och Åska

Det har varit och är fortfarande himla varmt och kvaft att man inte orkar göra mycket i trädgården innan man regnar! Det är så kvaft att jag ara önskar ett riktigt åskväder för att rensa luften men icke. Det mullrar hela dagarna (två) och mörka moln och varm och klibbigt är det. Men när regnet kommer så är det bara korta stunder och gör inte så mycket. SUCK!

 

Nåja, jag har varit runt med kameran på min lilla plätt till trädgård och fotat allt nytt som kommer upp och nu är det verkligen liljornas tid. Dagliljor (Hemeroacallis) och vanliga liljor (Lilium) blommar för fullt nu och flera är på gång. Det roliga är nu att många av de dagliljor jag satte förra året och ej ville blomma, blommar nu. Så jag kan nu se om etiketterna var riktiga emot vad blomman visar. Än sålänge stämmer det. Samma sak gäller de vanliga liljorna som blommar första gången i år och OJ vad fina dom är! Vissa hade jag glömt att jag hade medans andra hade hamnat där jag inte räknat med dom, men allt går att flytta runt.

 

Jag kommer att visa några bilder senare eventuellt ikväll när jag tömmer kameran.

 

One response to this post.

  1. Posted by lotza on juli 25, 2006 at 12:57 e m

    Såg på Aftonbladet
    att de varna för att vara ute i kväll då det är risk för åska med tanke på det som har hänt. Vi har ingen åska och regnet har vi inte sett till heller – du får ju lite skvätt i alla fall, det är mer än vad vi fått. Det enda jag vattnar nu är nysatta ettåringar av Stockrosor som jag grävde upp hos svärfar och mina två nya Honungsrosor – resten för försöka klara sig själva – Djungels lag gäller hos mig – nä, inte riktigt så men det är ju att lura växterna om man duttar med vatten, rötterna vänder sig uppåt och det är ju inget bra. Kanske vi kan få lite regn i kväll eftersom de varnar för åska. Skall bli kul att se dina bilder =))

    Svara

Kommentera

