Rosor

Här är nytagna bilder av två av mina favorit rosor.

3 responses to this post.

  1. Posted by Mimmi on juli 11, 2006 at 7:25 f m

    Queen Elisabeth
    tycker jag är helt underbar, frisk och blomvillig. Den har en given plats i min framtida rosrabatt. Man får så mycket sug efter rosor här på nätet så det kanske blir så att jag gräver rosrabatten innan andra våtbädden. Har liksom lite tröttnat på våtbädden efter första och det finns så mycket annat roligt man vill hinna med också. Livsfarligt att sitta på nätet!

    Lijan var ju helt fantastisk också. Jag har en del men de går alla i gula, oranga och röda nyanser. Tycker det är ett elände dock att plocka alla liljebaggar. Kanske får det bli någon rosa lilja iallafall. Skulle passa fint bland rosor.

    Svara

  2. Posted by diana61 on juli 11, 2006 at 8:47 f m

    Queen Elisabeth
    Jo vist är den underbar! Vi hade den på landet och när vi sålde stället och köpte hus så bestämde vi oss att den rosen skall vi ha igen. Samma gäller Alexander som även den är fantastisk.
    Liljorna är mina favoriter och jag har haft tur med att inte ha så många liljebaggar så att det är inga problem med att plocka dom tycker jag. Jag gör det så gärna bara jag får ha mina liljor.

    Svara

  3. Posted by maloppa on juli 12, 2006 at 6:30 f m

    Gillar färgkombinationen…
    …med de rosa blommorna och det mörka bladverket. Jättefint!

    Svara

Kommentera

