Har handlat igen

Då har man varit och handlat lite igen.

Vi åkte till Växtriket och köpte lite plantor och två buskar.

  • Cornus alba “Elegantissima” (2st) – Vitbrokig kornell
  • Digitalis purpurera “Torpedo Lilac Rose” (3st) – Fingerborgsblomma
  • Phlox carolina “Miss Lingard” (3st) – Knutflox
  • Salvia nemorosa “Ostfriesland” (3st) – Stäppsalvia

2 responses to this post.

  1. Posted by Virrevarv on juli 5, 2006 at 11:14 f m

    Stäppsalvia..
    ..tycker jag om, tacksamma tåler lite stryk och behöver inte "duttas" med! Har två sorter som jag köpt från Odla faktiskt plus att jag sått två sorter själv. Humlor, fjärilar och andra flygande pollinerare älskar salvia!

    Svara

  2. Posted by diana61 on juli 5, 2006 at 4:35 e m

    Stäppsalvia
    Det var just därför jag ville ha dom , för att humlor mfl. gillar dom och så gillar jag färgen.

    Svara

Kommentera

