Planterat

Jag har planterat lite idag eftersom förkylningen i stort sätt är borta och vädret var fint, så passade jag på att plantera de växter jag köpte för en vecka sedan och som har fått stå i en papperspåse på altanen och väntat. Det jag planterade var:

3 Guldaklejor (gula) Aquilegia chrysantha ”Yellow Queen”

3 Storklockor (blåa) Campanuala persicifolia ”Telham Beauty”

3 Vitpytta (vita) Achillea ptarmica ”Boule de Neige”

Jag grävde bort en Iris som jag ej gillade som blommade djupt nere i sina blad att man ej ser blomman om man ej ”gräver” efter den. Så den åkte på komposten och gav plats för 6 liljor som höll på att kvävas av löjtnantshjärtat.

Fotade lite på blommor som börjat blomma. En av dom är klematisen ”Luther Burbank.

Denna Kinesiska smörboll tittade fram bland löjtnantshjärtat. Den skall flyttas fram efter blommningen.

Kommentera

