Liljorna från mässans "plocka-själv"-bord

Min man gick ut på sin vanliga morgonrunda i trädgården för att titta in vad som händer. Han kom in och meddelade det jag igår fasade. Alla dessa liljelökar som jag i min stora förtjusning köpte, då jag såg att jag ”funnit” liljor jag sökt i två år efter nu är alla en och samma röda lilja som slog ut igår!!!!!!!!!!!!!!!  Jag tänker INTE göra om den tabben igen i fortsättningen, utan jag köper mina liljor i färdiga påsar så jag vet att jag fått det jag ville ha. Så nu får vi samla ihop alla dessa röda liljor när dom blommat klart och tillverka en ny rabatt någonstans och stoppa dom där och nu så börjar jakten p att återfinna dessa liljor som jag trodde jag äntligen funnit

3 responses to this post.

  1. Posted by lotza on juni 18, 2006 at 2:49 e m

    Det var ju värsta oturen
    att alla liljor var röda, att en var röd kanske man kunde accepterat men alla!!! Förstår att du är besviken men å andra sida får du en ny, fin rabatt om det nu kan vara till någon tröst 😉

    Svara

  2. Posted by maloppa on juni 18, 2006 at 3:06 e m

    Fy va tråkigt…
    …när man ställt in sig på en favorit så dyker en annan upp. Tror man har rätt att byta ifall inte färgen är den angivna men det är ju lite svårt att byta när man köpt på en mässa. Själv köpte jag en vit clematis och när den blommade flera månader senare var den cerise!!! inte hade jag kvittot kvar då inte.

    Svara

  3. Posted by diana61 on juni 18, 2006 at 4:19 e m

    Röda liljor
    Lotza:

    Jo du, alla var röda, jag har visserligen några till som ej har slagit ut som kan vara en annan färg för dessa är mycket högre än dessa röda. Så några kanske Kan vara en annan färg än rött Har tittat runt ordentligt idag och det ser ut som om 3-4 kan vara av en annan sort. Men det visar sig snart.

    Maloppa:

    Så sant. Lite svårt att byta när man köpt på en Mässa. Men jag har nu lärt mig att ej köpa från dom borden ästa gång.

    Svara

Kommentera

