Växthusdrömmen föll i spillror idag.

Grannen (frun) kom över idag och meddelade att hennes man ångrat sig med att ge mig växthuset (vi som var på väg att hämta över det idag). Så det blir inget växthus för min del nu. Ite på ett bra tag i alla fall.  Jag som hade sett emot denna stund så länge. Nåja, jag har ju nu ”fördelen” till att jag kan köpa det växthus som jag verkligen vill och har råd till. Men först måste jag fortfarande få ett jobb!!! Annars så lär det inte bli något växthus någonsin…… Tja, man kan ju ha tur och vinna några kronor på Lotto som kanske räcker. SUCK! . That's life.

5 responses to this post.

  1. Posted by haspet on juni 15, 2006 at 11:54 f m

    Gud vad trist
    Måste kännas väldigt snopet när man verkligen sett fram mot något. Håller tummarna för Lottovinsten.

    Svara

  2. Posted by lotza on juni 15, 2006 at 12:26 e m

    Jag hade också blivit besviken
    om jag råkat ut för samma sak, t o m lite arg…grrrrr, luras så där. Jag har funderat på att leta efter ett begagnat växthus på nätet alt rutor för att glasa in balkongen till hösten (inklusive beskrivning). Ibland kan det löna sig att sätta in annons: "önskas köpa". Eller en storvinst kanske? =))

    Svara

  3. Posted by MmeKnorr on juni 15, 2006 at 3:47 e m

    Nää!!!
    Får man göra så? Ångra sig alltså. Vad tråkigt! Hoppas att du får ditt drömväxthus istället då, och lycka till med att få jobb!

    Svara

  4. Posted by Lilo on juni 15, 2006 at 3:49 e m

    Vad tråkigt
    Förstår om du känner dig besviken. Men nu kan du ju planera för drömväxthuset istället. 🙂

    Svara

  5. Posted by diana61 on juni 15, 2006 at 5:19 e m

    Växthuset….
    HASPET:

    Jo jag blev väldigt snopen och besviken. Tänkte att "om vi ändå hade hämtat det i höstas när hon erbjöd mig det. Men POFF så var vintern här så vi sade att vi tar det till nästa sommar. Vi har bara för några dagar sedan kollat upp vad cement och annat tillbehör skulle kosta och skulle idag eftermiddag gå över för att hämta det, men grannen han komma först med det dåliga budskapet. Det får bli en Lottovinst istället kanske…

    LOTZA:

    Jo jag vart faktiskt lite arg, för man lovar inte saker som man sedan tar tillbaka. Det blir ju att man inte kan lita på personen i fortsättningen, för nästa gång något liknande kommer upp så tar man ej det på allvar längre för risken finns ku att dom tar tillbaka sakerna.

    MMEKORR:

    Nä, jag tycker faktiskt att man inte får göra så, men min man har nu sagt att antingen så bbygger han ett helt och hållet till mig eller så köper jag det jag vill och har råd till. Saken är den att bygger han ett åt mig så kommer det att bli bredare och högre än vad jag skulle ha råd att köpa färsigt. Så han skall göra en kalkyl på saken och se vart vi hamnar 🙂 Han är för rar.

    LILO:

    Just det, och det är just drömma om det som jag nu får göra om inget jobb eller Lottovinst kommer.
    Ändrad av diana61 den 2006-06-15 klockan 5:20 PM

    Svara

Kommentera

