Planterat mina plantor från Odla.nu

Idag kom min beställning från Odla.nu så jag rusade ut i trädgården i regnet och började plantera. Allt är nu planterat och min vattnade allt. Det regnar så lite att det var lika bra att dra fram slangen.

Dessa plantor beställde jag och är nu planterade.

 

1 Alunrot – Scarlet Flame  (3-pack)
1 Anisisop – Black Adder (3-pack)
1 Fackelblomster – Robert (3-pack)
1 Julros Helleborus Niger (3-pack)
2 Jätteprästkrage – Christine Hagemann (3-pack)
1 Kärleksört – Purple Emperor (3-pack)
1 Klockvippa – Bridget Bloom (3-pack)
1 Blodnäva – Tiny Monster (3-pack)
1 Praktbinka – Darkest of All  (3-pack)
1 Strandveronika – Pink Damask (3-pack)
2 Temynta – Scarlet
(3-pack)

6 responses to this post.

  1. Posted by lotza on juni 7, 2006 at 12:20 e m

    Hoppas dina sticklingar,
    var lika fina som mina var. Så bra att det regnade samma dag som sticklingarna kom (man skall vända allt negativt till positivt hörde jag på en föreläsning en gång) så att du slapp vattna så mycket =))

    Svara

  2. Posted by maloppa on juni 7, 2006 at 5:11 e m

    Väntar på mina…
    …som jag beställde förra veckan. Det blev den rödbladiga kärleksörten du beställt, julrosor och aubretia. Hoppas de också är fina.

    Svara

  3. Posted by diana61 on juni 7, 2006 at 5:14 e m

    sticklingarna
    Lotza; Anisisop – Black Adder såg lite taniga ut, så jag hoppas dom tar sig, annars så var alla jätte fina.

    Svara

  4. Posted by diana61 on juni 7, 2006 at 5:15 e m

    Sticklingarna från Odla.nu
    Maloppa, dom är säkert lika fina som våra.

    Svara

  5. Posted by Anonym on juni 9, 2006 at 5:52 e m

    hörrududu!!!
    …gör du inget annat en planterar?! din toka;))
    tänkte på de där stället du praktiserat på…där skulle du ändå inte vilja jobba på, i promise!! ryggen e paj o snart lika med axeln:( så mycket florist jobb blir det inte, bara kassan,kassan och ka.. ja du förstår, du verkar hade lite trevligare faktiskt.. kan man komma förbi när man sluppit ur "fängelset"? kramar Anna

    Svara

  6. Posted by diana61 on juni 10, 2006 at 3:52 f m

    Plantera plantera!……..PLANTERAR! 🙂
    Jo du Anna, här planteras det nästan varje dag. Skall till Plantagen i morgon för att köpa ett "miniträd" som jag ej nu kommer på namnet, Men vi såg det igår när vi var där min man och jag. Det är ett hängträd av någe slag med gula blommor och blir 1.4 – 2m högt. Har dom bara den kvar i morgon så är den vår för 500:-

    Praktikplatsen trivdes jag verkligen på för peronalen var/är underbara och jag är inte intresserad av att binda buketter eller stå i kassan (kassa jobb har jag gjort en gång itiden) utan jag ville hålla på med uteväxterna. Men som du säger, ryggen tar stryk och axlarna men min gygg och axlar är redan paj så lite till kan ju inte skada??? eller? 😉 En annan sak är ju att Ett jobb är bättre än att gå arbetslös och nu eftersom jag ingen anställning fick av dom så har jag förslorat min chans att få köpa grannen halva tomt på 1075hvm BLÄÄÄÄÄÄ Jag har nu bara 770 och ville så gärna utöka den så jag kan ha mina grönsaker mm igen. Men nu kan jag glömma allt så jag ej har råd att köpa den. Om du kan komma förbi och titta på trädgården när du sluppit ur "fängelset", well, alla är välkommna här om de vill titta på min trädgård och vad det är fär "fängelse" som du nu sitter i vet jag ej och hur svårt det är att ta sig ur det vet jag ju inte heller. Men bor jag kvar så kom förbi och ta en titt. 🙂

    Svara

Kommentera

