Har jobbat lite i trädgården.

Vi har jobbat en del i trädgården idag. Darren (min man) klippte gräset och körde resterande grenar från äppelträden i flismaskinen, så nu är äntligen allt borta. Medans han gjorde sitt så gick jag runt och plockade döda blommor från Tulpaner och Påskliljorna, fixade till två rabatter med kantskäraren så att det blev rakt och fint (nästan rakt). Skall ta hand om de övriga i morgon.

Jag planterade två buskar ”Cornus alba” – Hedgerows Gold. Skall fösöka hinna med att göra iordning en pallkrage till i morgon och då använda fliset runtom att gå på och hålla ogräs borta, men först så skall ”barkduken” ned innan pallkragen kommer på plats och jag kan sprida ut fliset runt om.

4 responses to this post.

  1. Posted by buddha on juni 4, 2006 at 6:09 e m

    Perfekta kanter!
    Vilka fina kanter som du har fixat. Jag har faktiskt ägnat mig åt samma syssla som Darren i helgen som gått. Klippte gräset på lördagen och visst är det härligt med nyklippt gräs?

    Buskarna var fina. Hur stora blir de?

    Svara

  2. Posted by lotza on juni 5, 2006 at 12:19 f m

    Ovanlig form på rabatt
    men det var jättefint!! med trekantig/ pilformad, passar bra på en stor gräsmatta. Man ser två på fotot, har du fler pilformade rabatter?

    Svara

  3. Posted by haspet on juni 5, 2006 at 3:17 f m

    Läckra rabatter
    Supersnyggt med den trekantiga formen.

    Svara

  4. Posted by diana61 on juni 5, 2006 at 4:08 f m

    trekantiga rabatter
    Buddha:

    Tack för att du gillar mina fina kanter. Ser alltid lika rent ut när det är gjort. Busken blir 1,5 – 2 m hög.

    Lotza:

    Tack Lotza för ditt beröm om mina trekantiga rabatter. Jo jag har två till på motsatta sidan. Skall lägga in en bild över hela tomten så du kan se allt.

    Haspet:

    Tack för det! Jag var nämligen lite orolig över formen när jag gjorde dom förra året, men jag trivs bättre med dom i år.Ändrad av diana61 den 2006-06-05 klockan 4:09 AM

    Svara

Kommentera

