Chelsea Flower Show 2006

Idag är den sista dagen för Chelsea Flower Show 2006 och den har varit mycket spännande att följa hela veckan. Färgen för i år är Purpur (Purple), lila. Vilken tur att jag satte massor av den färgen i höstas på mina tulpaner Har även andra blommor i trädgården i dom färgerna så jag kan ju säga att jag är ganska HIP i år .

Dom visade en ny ros som jag verkligen föll för och även min man, så nu skall vi jaga denna ros som heter Utopia och är Röd och gul.

Sedan så visade dom en del fina liljor som jag bara måste få tag på och som även dom föll i min mans smak .  Det visade sig att jag ej kan finna bilder på vissa men här är namnen.

Passionale (NY) 2006

Miss Lucy 18 kronblad och utan pollen ! Fler bilder.

Sumatra Helt underbart vacker.

2 responses to this post.

  1. Posted by buddha on maj 28, 2006 at 5:01 e m

    Utopia!
    Jag säger bara wow! Vilken vacker ros, helt underbar! Liljorna går inte av för hackor dem heller…

    En fråga bara, hur följer du showen? Via TV eller webben???Ändrad av buddha den 2006-05-28 klockan 5:02 PM

    Svara

  2. Posted by diana61 on maj 29, 2006 at 4:36 f m

    Chelsea Flower Show 2006
    Via TV…..

    Svara

Kommentera

