Blommor i trädgården

Har fotat lite igen och när det regnar som det gör så kan man njuta av sina bilder man tagit.

Detta är resultatet av frosten som var för några nätter sedan  bara att aceptera och köpa nya.

Mina svarta tulpaner är på gång och snart skall de vita tillhörande slå ut och om jag minns rätt skall de vara spetsiga.

Sotaklejan är på gång!

Magnolian slår snart ut!

I denna rabatt vimlar det av liljor. Jag älskar liljor och min mamma gav mig massor från hennes kollonilott förra hösten och det var bara att tacka och ta emot till min stora glädje, men vart skall jag plantera dom ? Så det blev att dumpa dom där det fanns plats och här hamnade dom. Det får bli så att när jag fått ordning på allt så kan man gräva upp och flytta runt på plantorna och sätta dom där man vill ha dom och där dom passar in, för nu är det en himla blandning av förger lite här och där. Detta får jag ta hand om senare för huvudsaken är ju att plantorna kommer i jorden och överlever.

Kommentera

