Massor med sticklingar fick komma hem

Idag så skulle alla sticklingar slängas på min praktikplats, så jag kastade mig över bordet och roffade till mig en hel del. Vi var flera som plockade så jag tog ej allt. Inte kunde jag låta dom hamna i komposten inte 😦 Så vad fick jag med mig? flera olika fuchsior bla. Deep Purple och några som är röd/blåa, några rosa och några jag ej vet vad det är för etiketterna var borta. En del olika pelargonior för jag tänkte överaska min mor med några om dom nu bara tar sig ordentligt. Palettblad tre st och petunior (häng) och en del andra olika sorter som jag ej vet vad dom heter.

 

Dessutom så köpte jag två änglatrumpeter, en vit och en orange/rosa.

4 responses to this post.

  1. Posted by lotza on maj 12, 2006 at 1:08 f m

    Orubricerad kommentar
    Vad är det för rolig praktikplats du har där det finns så bra "erbjudande", går du någon trädgårdsutbildning?

    Svara

  2. Posted by diana61 on maj 12, 2006 at 11:39 f m

    Praktikplats
    Jag praktiserar på en handelsträdgård och jag går ingen trädgårdsutbildning utan är en vanlig arbetslös person som vill sadla om från datayrket till trädgård. Så jag hade tur som fick denna praktik plats. Nu hoppas jag bara att jag kan få ett jobb hos dom.

    Svara

  3. Posted by buddha on maj 15, 2006 at 2:18 e m

    Avis!
    Jag är riktigt avis på dig. Längtar tills nästa år då Sandra inte ska vara mammaledig längre och jag kanske kanske kan börja plugga till Trädgårdsmästare, om ekonomin tillåter såklart.
    Det låter ju underbart att kunna plocka på sig mängder av gratis sticklingar.

    Svara

  4. Posted by diana61 on maj 16, 2006 at 1:31 f m

    Praktiken
    Nog är de underbart att kunna plocka på sig en massa sticklingar gratis och det är ju inte bara sticklingar. Ett och annat kan dyka upp som dom tycker inte går att sälja längre så det är bara att vara framme i rätt tid och kasta sig över växterna innan dom hamnar på komposten.

    Jag skulle vilja plugga till trädgårdsmästare jag med men har ej råd till det så det får vara och jag kan lära mig på annat sätt istället. Genom praktiken eller distanskurser online.

    Svara

Kommentera

