Planterat igen

Jaha! Då har köpartarmen slagit till igen och jag har handlat plantor och bärbuskar på praktikplatsen. Jag har köpte 9st strutbräken, 4st riddarsporrar ”King Arthur”, 3st axveronikor och två björnbärs buskar (taggfria).

 

Har bara hunnit att plabtera axveronikorna och 6 av strutbräkena, för de tre sista vart ej bra där jag först tänkte ha dom, så dom får vänta ett tag tills ny plats har tillkommit eller hittad. Björnbären skall planteras ned i plasthinkar som botten först skall skäras bort för att slippa spridningen av dom. Men dom ståe fortfarande i sina krukor och får vänta ett litet tag till.

 

2 responses to this post.

  1. Posted by maloppa on maj 11, 2006 at 2:52 f m

    Oj, det visste jag inte…
    …att björnbären sprider sig. Har också såna taggfria som jag tänkte flytta på i dagarna och spaljera upp mot hundgården. Iofs gör det inget att den sprider sig där men det kan ju vara bra att veta. Hellre den än den vilda taggiga sorten, för att inte tala om alla hallonskott överallt, suck. Kokte sylt på de "tama" björnbären i höstas och den var minst lika god som den "vilda" och då hade jag både armarna och humöret i behåll efteråt…

    Svara

  2. Posted by diana61 on maj 11, 2006 at 2:32 e m

    Björnbären
    Jo du, dom är lika stora spridare som hallonen.

    Svara

Kommentera

