Tulpanerna blommar!

Äntligen så har även mina tulpaner börjat blomma och inte bara min mans ;-) Så jag kunde ej låta bli att fota dom.

Vi planterade tagetes runt syrenträdet som snart kommer att täcka marken runt den och dölja de nu utblommade krokusarna. Förra året hade jag silverek och ville byta till något annat i år.

Vi var dessutom ute och handlade jord för att dra igån 2 pallkragar med lite grönsaker och kryddor som Dill, Persilja (främst för mina marsvin) och Gräslök. Utöver det så sådde jag plocksallat medans min man ville ha den andra pallkraden och sådde morötter, broccoli, rädisor (tror inte det var fler där). Så nu är det bara att vänta och hoppas att det kommer upp :-)

Det är inget märkvärdigt med planeringen med “kragarna” utan jag ville bara komma igång med dom. Jag vill ha 2 till så jag kan göra en ruta av dom (som svenska flagga) med gångar mellan dom. Men det är lite svårt just nu att göra en ordentlig planering när vi dessutom skall ha in ett växkthus på samma ställe. Så jag ligger lågt med pallkrageplaneringen tills växthuset står på plats.

2 responses to this post.

  1. Posted by maloppa on maj 8, 2006 at 2:39 e m

    Växthus…
    …va skojigt. Vilken sort och hur stort växthus har du eller ska du skaffa? Det är svårt att inse att det är mer jobb än man tror att få i ordning ett växthus men det är helt klart värt vartenda spadtag och varenda svettdroppe. Grattis!
    Funderar också på pallkragar eller om jag ska bygga egna lådor, har inte ens fått i ordning marken runt växthuset där jag ska ha dem ännu….

    Svara

  2. Posted by diana61 on maj 9, 2006 at 12:38 f m

    växthuset
    Växthuset kommer från en granne och jag vet ej vad det heter eller riktigt hur stort det är. Men jag tror det var ca 3x 1.5 – 2m. Grannen vill ej ha det och det har stått där sedan förra ägaren av huset så dom vet ju inte heller namnet på det. Inte stort men det är en början.

    Svara

Kommentera

