Löjtnantshjärtat blommar !!

Gissa vad jag såg när jag kom ner till garaget för att ta ut växter till drivbänken? Jo! mina två löjtnantshjärtan som jag köpte på Trädgårdsmässan blommar!!

3 responses to this post.

  1. Posted by Anonymous on april 24, 2006 at 5:57 f m

    Orubricerad kommentar
    Kul när det blommar men kan du stoppa ner dem i jorden nu? Jag har köpt en del perenner men vet inte om man vågar plantera dem, mina står på balkongen, utmed husvägg med lite "bubbelplast" kring sig – man vet ju inte om frosten dyker upp hastigt och olustigt…

    Svara

  2. Posted by lotza on april 24, 2006 at 5:59 f m

    Orubricerad kommentar
    Glömde logga in….

    Svara

  3. Posted by diana61 on april 24, 2006 at 11:35 f m

    Perenner
    Nej du kan ej plantera perenner ännu utan vänta ett tag til. 1-2 veckor ungefär. När bönderna börjar ploga åkrarna så kan man sätta igång, men jag vet ju ej hur du bor. Mina löjtnantshjärtan får vänta ett tag till i garaget innan dom kommer ner i jorden.

    Svara

Kommentera

