Flismaskinen har fått jobba.

Jag har nu i två dagar stått och kört grenar från våra två äppelträd som min man har beskurit och jag måste säga att jag är glad att jag köpte maskinen förra året. Nu har jag massor med täckbark och kompost strö  Jag blev visserligen ej klar med altt klipp men jag får fortsätta när vägret tillåter. Elektricitet och vatten går ju inte ihop så bra  .

 

2 responses to this post.

  1. Posted by maloppa on april 18, 2006 at 4:38 f m

    Hur funkar det?
    Har själv funderat på att köpa en kompostkvarn. Hur smått blir fliset, blir det inte för stort/torrt att lägga i komposten? Täckbark var ju en bra ide, det går man ju o köper ändå.

    Svara

  2. Posted by diana61 on april 18, 2006 at 1:34 e m

    Flismaskinen har fått jobba.
    De grövre grenarna flisar den ner till fint flis tycker jag medans de tunna grenarna gärna slinker igenom. Men det är ju som med allt, man får vad man betalar för den. Det inns ju stora och små och det handlar ju bara om pengar. Men jag är nöjd med den vi har. Fliset får ligga och "gro" till sig för att lägga på det färskt är inte så bra då de avsöndrar syror av olika slag som kan skada växterna. Så jag fyller upp plastsäckar som får stå och "mogna" på baksidan av huset och under altanen tills det är dags att använda det. Men det är dessutom bra att använda i komposten som strö.

    Svara

Kommentera

