Nu är det Äntligen vår!

Vaknade till strålande solsken. Våren är här! Min man började med hjälp av en granne bygga en jobbarställning framför huset för att ta sig upp till skorstenen och laga nätet över skorstenen, för Kajorna var i full fart att bygga bo där..

Medans han höll till på taket så körde jag nedklippet från äppelträden i fliskvarnen. Jag hann ej färdigt med allt så jag ville vara ute i solen och rensa rabatterna medans solen värmde. Så jag lämnade skuggsidan av tomten och klev ut i solen. . Oj vad härligt och gösses vad mycket det nu växer i rabatterna. När jag fått bort allt dött så ser man ju vad som är på gång och det är nästan allt som nu kommer upp.

Vi köpte en massa solcellsbelysning i november som har legat i garaget hela vintern, men nu var det dags att komma ut och pryda tomten.

Vi åt årets första lunch på altanen idag och det var så härligt. Solen gassade och fåglarna var i full fart med vad dom gör den här tiden .

Lökarna och plantorna som vi köpte på Mässan och som har stått i garaget är verkligen på ”G”, för en av liljekonvaljerna skall snart sätta knopp medans löjtnantshjärtat är i knopp!!! Jag tog ut alla i solen med stoppade dom sedan i drivbänken för natten utom löjtnantshjärtat för den är för delikat tycker jag för att våga göra det, eller vad säger ni? Kan den klara av drivbänken under natten när den står i att snart börja blomma

När min man var klar på taket så beskar han det andra äppelträdet, så nu är båda träden beskurna och ser ut som äppelträd igen. Förra ägaren har en rört dom på 6 år !!!

När dagen var över så värkte hela kroppen men vi satt båda med ett brett léende på läpparna när vi satt framför TVn och tittade på Snooker mästerskapen som nu förjat igen.

Kram på er alla och GLAD PÅSK!!

Kommentera

