Hur har ni det med våren ?

Hur har ni det i solen idag ?

Dagen började med att ett svanpar flög over Grillby när jag var på väg till bussen. Straxt efter kom en hel flock med Kanada gäss. Väl på bussen så hörde jag på radion att det var pollenvarning redan. Bok och Al (tror jag det var), så det var en härlig början. Nu när jag kom hem så hade vårsolen smält bort nästan all snö på tomten och jag kunde se vad som är på väg upp och det är massor som har hänt under snön som jag ej kunnat se tidigare. Jag har snödroppar som blommar och även Scilla som blommar. Tulpaner, påskliljor, Narciser (stavas det så?), krokusar, Hyacinter som är på väg upp. Även brinnande kärleken har börja spira :-)

Här är två bilder som jag just tagit.

Kommentera

