Tankar i snöyran

Är det bara jag som nu börjar tröttna på all snö? Jag har de senaste dagarna börjat känna mig orolig i kroppen och instängd i huset. Jag vill att våren kommer nu så man kan börja vistas utomhus och gräva i jorden igen.

 

Vist är vintern vacker när man bor på landet men man kan inte göra så mycket och det är Det som nu börjar bli jobbigt. Man tittar i sina trädgårdsböcker och drömmer om vad man vill göra eller så tittar man till sina små plantor och hoppas att dom klarar sig så att man kan plantera ut dom till våren.

 

Man bläddrar i sina album med sommarbilder eller surfar på internet för att titta på olika trädgårdar och längtan efter sommaren blir bara värre. Lika bra att acceptera att det kommer att dröja innan man kan vara ute och gräva i solskenet igen…..

4 responses to this post.

  1. Posted by Jazzig67 on mars 14, 2006 at 2:37 e m

    Orubricerad kommentar
    Trött på snön är väl bara förnamnet… Önskar att jag kunde dra upp persiennerna i morgon och få se en snöfri gräsmatta!

    Svara

  2. Posted by diana61 on mars 14, 2006 at 4:19 e m

    Orubricerad kommentar
    Håller med dig helt! Tänk att få dra upp rullgardinen och se massor med tulpaner i blom!

    Svara

  3. Posted by buddha on mars 14, 2006 at 4:56 e m

    Usch och fy för snön
    Jag håller helt och hållet med dig. Jag är så otroligt trött på snön just nu och blev riktigt deprimerad idag när jag skulle hem på morgonen och det vräkte ner stooora snöflingor. Som tur var hade det slutat när jag vaknade men man börjar ju bli lite smådeprimerad nu. Ser verkligen fram emot helgen då det enligt SMHI ska bli varmare väder.. Kanske hinner en del av den hemska snön smälta så att mina krokusar, tulpaner och påskliljor får titta fram.. *längtar*

    Svara

  4. Posted by diana61 on mars 15, 2006 at 2:44 f m

    Orubricerad kommentar
    Min man åkte just till jobbet och såg att alla påskliljor som jag satte efter den södra husvägen står i knopp nu!!!!. Dom har en ca 3-4cm sträng av bar mark utefter väggen och där har dom kommit upp.

    Svara

Kommentera

