Frön och åter frön + knölar!

Här är det julafton nästan varje dag numera. Min mans mamma sänder en massa frön till mig var och varannan vecka och idag kom ett större paket till mig och det innehöll äver knölar till bolltisteln!!! Helt otroligt!! Frågan är då hur jag skall göra med dom. Funderingarna är att plantera dom i en stor kruka i garaget tills det är dags att ställa ut dom, eller om jag skall vänta tills det är dags att gräva ner dom?? Vad säger ni ??

2 responses to this post.

  1. Posted by Jardina on februari 23, 2006 at 5:16 e m

    Orubricerad kommentar
    Om bolltisteln är i form av rötter/rotstockar så bör du plantera den snart i kruka med jord och vattna måttligt till en början. När den börjar växa ska den har mer vatten och planteras ut så fort nattemperaturen håller sig över nollstrecket.

    Svara

  2. Posted by diana61 on februari 24, 2006 at 4:46 f m

    Bolltisteln
    Tusen tack för svaret och jag hade nästan anat att jag skulle göra på detta viset.

    Svara

Kommentera

