Mer fröinköp igen…..

Tänk att man ej kan låta bli. Nu har köp-tarmen sugit igen och jag köpte hem 6 sticklingar av Petunior, 3 blåa och 3 lila med ränder. Dessutom fick jag med mig ett stort fång tulpaner och en stor säck jord för omskolningar och omplanteringar i krukor. Så kommer vi till fröerna som jag bara ej kan hålla mig från. Dessa kom jag hem med idag:

Dichondra argentea (Silver Falls) Silvernjurvinda
Pennisetum villosumDunborstgräs
Pennisetum americanum (Purple Majesty F1) Pärlhirs
Kniphofia x hybrida Flamenco (Red Hot Poker) Fackellilja
Osteospermum African MoonStjärnöga

Kommentera

