Vecka 2 på praktikplatsen är avklarad

Nu har jag jobbat 2 veckor av mina tre på praktikplatsen och jag har fått tillstånd att utöka praktiken med ytterligare 8 veckor. Gissa om jag är glad!. Det bästa är att jag kunde få justera de 8 veckorna enaning så att istället för att rulla vidare efter dessa första tre veckor, så kommer jag att ta de 8 veckorna under april-maj. Orsaken till det är att jag då får vara med från början när uteväxterna drar igång sin sesong, för det är det jag vill jobba med och inte snittblommor och innomhus växter.

Men höjdpunkten kom idag när en av arbetarna frågade om jag hade något emot att jobba extra hos dom under sommaren och eventuellt mer än bara sommaren, så blev jag så glad att det bubblade i mig. OJ vilken glädje. Nu hoppas jag naturligtvis på att jag kommer att bli anstäld hos dom efter det. Håll tummarna för mig att det blir så.

3 responses to this post.

  1. Posted by Anonymous on februari 11, 2006 at 4:56 f m

    Untitled Comment
    Hej!
    Jag har just besökt din härliga hemsida med din fina grafik. Jag har också korsstygnsborderi som hobby, men jag syr bara på förtryckte stramalj från England. Då blir det lite blommor på vinterna också.
    Kerstin

    Svara

  2. Posted by Kerstin on februari 11, 2006 at 5:24 f m

    Kommentar till min kommentar
    Nu tror jag att jag vet hur man skriver en kommentar. Det var första försöket

    Svara

  3. Posted by diana61 on februari 12, 2006 at 11:51 f m

    Tackar för att du skrev i min blogg
    Kul att du också gillar broderier, men jag gjorde stramaljer när jag var liten för det var lättare, nu tycker jag inte om dom alls. Men det är ju en smaksak.

    Svara

Kommentera

